Tipy na (nejen vánoční) nákupy

Pomalu, ale jistě se nám blíží ty nejkrásnější (a zároveň nejstresovější) svátky v roce. Já vím, řeknete si asi, že jsem jak ta obchodní centra, co už od začátku září prodávají čokoládové Mikuláše a rok od roku dříve rozsvěcují vánoční výzdobu. Nechci vás strašit, ale čas letí a já se letos rozhodla neřešit nakupování dárků na poslední chvíli kolem 20. prosince. Když tohle vyřeším v předstihu, vyhnu se tak zbytečnému stresu a dlouhým frontám v přecpaných obchoďácích.
A tak jsem se rozhodla sestavit pár tipů na (nejen vánoční) nákupy - kdy a kde nakupovat a jak ušetřit.


KDY?
Jak jsem psala už v úvodu, pokud nejste fanouškem nekonečného čekání na kabinky a na pokladnu, nedoporučuji se vydat na velké nákupy v době 14 dní před Štědrým dnem. Obecně v průběhu celého roku jsou obchodní centra naplněna k prasknutí o víkendech a v pátek odpoledne. Já nejradši nakupuji ve všední den dopoledne.

Preferujete-li objednávání zboží z e-shopů, nemusíte den a čas tolik řešit. I před Vánocemi je ale potřeba počítat s tím, že mnoho opozdilců bude nakupovat online a tak se předpokládaná dodací doba může prodloužit a u některého žádaného zboží může dojít k vyčerpání zásob.

KDE?
Odpověď na tuto otázku je samozřejmě závislá na tom, co chcete kupovat. Kromě známých center a obchodů se někdy vyplatí navštívit menší obchůdky, o kterých moc lidí neví (v poslední době jsem si oblíbila například second hand Textile House).

AKCE a SLEVOVÉ KNÍŽKY
V průběhu celého roku probíhají akce. Tím teď nemám na mysli slevu x % na vybrané zboží, ale slevové knížky jako příloha k časopisům atd. Při využití těchto poukázek lze ušetřit pro nás, studenty, nemalé částky.
Zde je seznam 3 vybraných akcí v průběhu roku, které většinou nabízejí vysoké slevy:
v dubnu - Shopping Fever
v září - Dny Marianne
v říjnu - Nákupy s MF Dnes

Mnoho obchodních center také při své oslavě narozenin nabízí slevy a akce. Tento týden například slaví 10 let od otevření OC Chodov (slevy 6. - 15. 11.),  5. narozeniny Galerie Harfa (slevy 7. - 11. 11) a 1. rok OC Quadrio na Národní (6. - 8. 11.). Zdá se, že je právě správný čas na vánoční nakupování trochu v předstihu.


VĚRNOSTNÍ KARTY
Taky jich máte plnou peněženku a už si ani nepamatujete, která k čemu slouží? Já jsem si na ně pořídila praktické pouzdro a dávám je tam. Častěji využívám jen některé z nich. Doporučuji například kartu drogerie DM, IKEA, Reserved, Orsay, Tchibo a Marks & Spencer. Jejich pořízení bývá zadarmo a při nákupu na ně načítáte věrnostní body nebo dostáváte věrnostní slevy.

ČLENSTVÍ V KLUBU
Některé obchody upřednostňují namísto karet jen členství v jejich klubu. K tomu se upíšete zadáním osobních údajů a případně také odebíráním newsletteru. Já jsem členem klubu Dermacol a Takko. Obě z uvedených značek zasílají mailem nebo poštou poukázky na slevy a upozornění na probíhající akce.

SLEVOVÉ PORTÁLY
Další možnosti levnějšího nakupování nabízí slevové portály (v ČR známý hlavně Slevomat.cz, ale existuje jich několik desítek).

Tak tím jsem vyčerpala asi všechny rady, kterých se já sama při nakupování řídím. Někdy si samozřejmě v případě nutné potřeby dopřeji dražší a kvalitnější zboží (hlavně kosmetiku, když mi dojde předchozí balení, tak logicky nečekám půl roku na slevu), ale když je ta možnost a nepospíchám, tak proč neušetřit pár korun ze svého studentského rozpočtu? :)

Máte i vy nějaké tipy? Sem s nimi! 

PS: Chystám ještě druhý díl s tipy na vánoční dárky pro rodiče, sourozence, prarodiče, kamarádky i přítele. Coming soon.. :)

9 reakcí od čtenářů:

  1. Super tipy! Věrnostních karet mám nepočítaje a už ani nevím, kam je dávat :D :D

    Mare di Fragole

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, na obrázku jich je asi polovina :D

      Vymazat
  2. Výborný článok,,, ja som si kôli vernostným kartám zaviedla druhú peňaženku a už je aj tá plná :D

    ladyminimalism.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by existovala jedna věrnostní karta, která by platila ve všech obchodech! :D

      Vymazat
  3. Trosku se bojim, ze zase vyrazim v tom nejvetsim shonu, jak se znam :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, tolik karet mám taky, ale viděla jsem u jedné blogerky tip na super aplikaci, jmenuje se to myslím portmanka, kde máš potom všechny své karty a už je nemusíš nosit :). Já se taky snažím něco už nakupovat teď, ale nedělá mi problém nakupovat i den před Vánocemi, přece jen plno krásných kousků už jde do slevy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní skvěle, díky za tip! :) To je pravda, že kolem 20. 12. jsou zase většinou už slevy :)

      Vymazat
  5. máš riadne veľa vernostných kariet, ja nemám ani len polovicu, ale využívam ich skoro stále, rovnako ako všetky výhody, čo ponúkajú :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky využívám asi jen polovinu z nich :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! ♡

 

♡ IT'S LOLA GOSLING

INSTAGRAM

Archiv článků

Translate